Nota prawna

Artykuł: Kampanie Omnichannel

5 podstawowych informacji o omnichannel

 

1. Czym jest omnichannel?

Omnichannel to integracja wielu kanałów, które są skuteczne z perspektywy zamykania sprzedaży, dzięki któremu klient niezależnie od sposobu komunikacji będzie miał realne poczucie, że wybór którego dokonał nie ma wpływu na zdobyte informacje. Działania omnichannel powinny być tak zintegrowane, aby klient nie odczuł różnicy w doświadczaniu marki.

 

2. Jakie kanały obejmują działania omnichannel?

Generalnie działania omnichannel obejmują wszystkie możliwe kanały, jednak kluczem dobrze przeprowadzonej kampanii jest ich odpowiedni dobór. Głównym kryterium wyboru powinny być kanały w których może odbywać się sprzedaż, bądź kanały które tą sprzedaż wspierają tzw. kanały asystujące.

Dla klienta ważne staje się to, aby dotrzeć do informacji, których potrzebuje niezależnie od tego jaką drogę komunikacji z marką wybierze, dlatego podczas planowania strategii omnichannel należy dobrać tak kanały aby zaspokoić podstawową potrzebę konsumenta.

 

3. Jak wybrać odpowiednie kanały sprzedażowe w strategii omnichannel?

W przypadku działań omnichannel należy w pierwszej kolejności rozważyć integrację podstawowych kanałów sprzedażowych danej marki oraz działań bezpośrednio tę sprzedaż wspierających takich jak np.: sklep tradycyjny, sklep internetowy, newslettery, wsparcie chat’em i kanałem telemarketingowym, social media, wiadomości sms czy telewizje.

 

4. Skąd się wzięło omnichannel?

Działania omnichannel powstały na skutek różnorodności modeli podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów i potrzeby ich integrowania. Przykładowe modele podejmowania decyzj:

 

5. Na co zwrócić uwagę przy wymyślaniu strategii kampanii omnichannel?

Przy tworzeniu strategii omnichannelowej nie można pominąć dostosowania pewnych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa takich jak dział sprzedaży, infrastruktura IT, logistyka czy obsługa klienta, które również wpływają na spójność prezentowanej oferty.

 

Podsumowanie:

Działania omnichannel nie są wartością same w sobie, ale umiejętność generowania efektywnej sprzedaży już tak. Czasem wymaga ona wręcz eliminacji mało efektywnych kanałów i jest działaniem odwrotnym do modnego obecnie omnichannel.