Kampanie WoMM (Marketing rekomendacji)
Oferujemy szerokie portfolio działań rekomendacyjnych:
-
kampanie z udziałem blogerów
-
seeding produktów
-
kampanie z udziałem Liderów Opinii
-
kampanie „In the name of research”
-
jawne kampanie na forach internetowych
Kampania product seeding dla marki Priorin z portfolio firmy Bayer
Kampanie marketingu rekomendacji polegają na pobudzeniu Liderów Opinii do rekomendacji produktu lub usługi (WoM). Badania dowiodły, że Liderzy Opinii stanowiący ok. 13% społeczeństwa bardzo silnie kształtują wybory konsumenckie pozostałych konsumentów.
Filarem efektywności kampanii rekomendacyjnych jest:
- bardzo dobry produkt lub usługa
- dedykowana i indywidualna rekrutacja Liderów Opinii
- efektywne kosztowo zapewnienie Liderom Opinii bezpośredniego doświadczenia marki
- wyposażenie ich w narzędzia ułatwiające rekomendację - np.:
- próbki lub pełnowartościowe produkty
- gotowe materiały do share'owania np. w Social Mediach
Kampanie z udziałem blogerów
Posiadamy bardzo rozbudowane doświadczenie w tego typu działaniach - przeprowadziliśmy ponad 30 kampanii z udziałem blogerów i vlogerów. Posiadamy własną bazę sprawdzonych blogerów z którymi współpracujemy na różnych płaszczyznach.
Zapewniamy pełną obsługę kampanii:
- Prawna formalizacje współpracy z poszczególnymi blogerami
- Opracowanie sprawdzonych mechanizmów kampanii
- Pełne wsparcie kreacyjne
- Konfekcjonowanie i wysyłki
- Monitorowanie aktywności uczestniczących blogerów
Kampanie z udziałem blogerów zapewniają markom bardzo wysoką wiarygodność komunikacji i dotarcie do grupy najaktywniejszych, poszukujących informacji konsumentów.
Kampania z udziałem blogerów dla marki Decubal z portfolio koncernu ACTAVIS
Kampanie product seeding
Kampanie product seeding to jedno z podstawowych narzędzi marketingu rekomendacji. Polegają na dostarczaniu uczestnikom kampanii – Liderom Opinii produktu do testowania, a w kolejnym etapie na stymulowaniu rekomendacji.
W wielu kampaniach seedingowych razem z pełnowartościowym produktem wysyła się również jego próbki - ułatwia to Liderom Opinii rekomendowanie testowanego produktu wśród swoich znajomych oraz istotnie zwiększa zasięg kampanii seedingowej.
Kluczowe elementy kampanii product seeding:
- indywidualna i dedykowana marce rekrutacja Liderów Opinii (nie z gotowych baz !!!)
- seeding produktów / próbek do Liderów Opinii
- obsługa Liderów Opinii i stymulacja rekomendacji (WoMM)
- raportowanie post-test określające min. ilość rekomendacji i opisujące insighty konsumenckie
Uczestnicy kampanii product seeding bardzo często mają kontakt z markami w ich fazie przed oficjalnym launchem, co daje im poczucie wyróżnienia, będące podstawowym stymulatorem dalszej rekomendacji marki w grupie docelowej.
Jakościowa i dedykowana rekrutacja Liderów Opinii jest kluczowa dla efektywnosci akcji.
Do każdej akcji marketingu rekomendacji Liderzy Opinii powinni być rekrutowani indywidualnie.
Na polskim rynku można spotkać się z propozycją rekrutowania Liderów Opinii z gotowych baz, co jest w naszej ocenie zasadniczym nadużyciem.
W gotowych bazach można spotkać co najwyżej łowców konkursowych, a nie Liderów Opinii.
Poprzez kampanie product seeding realizujemy najczęściej cele takie jak:
- trial produktów
- bezpośrednie doświadczenie marki
- pobudzenie bardzo wiarygodnej rekomendacji
Product seeding jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich marek, w przypadku których bezpośrednie doświadczenie produktu jest kluczowe dla wygenerowania sprzedaży.

Kampania z udziałem blogerów dla marki NIVEA
Kampanie „In the name of research” - rozwinięcie mechanizmu product seeding
"In the name of research" to bardzo ciekawy mechanizm marketingu rekomendacji polegający na rozszerzeniu product seedingu o badanie konsumenckie.
Celem badania jest:
- zrwócenie uwagi konsumentów na wybrane benefity produktu
- wyposażenie Liderów Opinii i konsumentów w dogłębną wiedzę na temat produktu i jego działania
- pozyskanie wiedzy nt. preferencji konsumenckich
- pozyskanie insightów konsumenckich
Kampania z blogerami dla marki Demsa
Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat kampanii seedingowych oraz innych mechanizmów marketingu rekomendacji, skontaktuj się z nami: newbusiness@nuorder.pl